BİZİ HEMEN ARAYIN: +90 352 222 69 69
Dilinizi Seçin Choose Your Language Wählen Sie Ihre Sprache

Mezoterapi

Mezoterapi 1952 de Fransız doktor Pistor tarafından tanımlanmıştır. Mezoterapi pek çok rahatsızlığı lokal olarak uygulanan mikro enjeksiyonlar yoluyla tedavi eden bir tıbbi uygulamadır. Latince meso ve terapi kelimelerinden meydana gelmiş olup "orta deri tedavisi" anlamındadır.

Ağız yolu veya damar enjeksiyonu ile alınan ilaçlar her zaman istenilen noktalara kadar ulaşamamaktadır. Bu nedenle sorunlu bölgelere yapılan direk aktif maddelerin enjeksiyonu çok daha etkili olmaktadır. Mezoterapi kısa ve ince uçlu iğnelerle derinin altına ilaçları enjekte etmek şeklinde uygulanır. Farklı tedaviler için kullanılan mezoterapinin her uygulama bölgesi için ayrı bileşenleri vardır. Örneğin bölgesel zayıflamada kullanılan selulit mezoterapisinde lipolitik (yağ eritici) ilaçlar, dolaşım düzenleyici ilaçlar kullanılırken yüz mezoterapisinde cildin altında kollajen üretimini arttırıcı, cildi besleyici vitamin ve minarellerce zengin bir kokteyl uygulanır.

Mikro enjeksiyon yöntemi ile çok ince iğnelerle 1 - 2 cm aralıklarla enjekte edilir. Mezoterapide ilaçların buradan emilimi çok az olduğu için sistemik dolaşıma ilaç geçişi de yok denecek kadar azdır. Yapılan enjeksiyon sayısı hastaya, hastalığa ve enjeksiyonun yapılacağı bölgenin anotomisine bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

Mezoterapi ile ilgili olacak komplikasyonlar;

• Bazen uygulama bölgesinde oluşacak morarmalar,
  • Küçük yüzeysel kanamalar,
  • İğnenin hareketine bağlı oluşabilecek çizilme tarzında yaralanmalar,
  • İğne giriş yerinde 1 - 2 gün sürecek kızarıklıklar

olup nadir görülüp çabuk geçen durumlar olarak nitelendirilmektedir.

MEZOTERAPİNİN KULLANIM ALANLARI

• Estetik kullanım
  • Sellülit, bölgesel zayıflama
  • Saç dökülmesi ve saç canlandırma
  • Yüz gençleştirme, cilt gençleştirme
  • Çatlak, yara izleri
  • Tıbbi kullanım alanları
  • Romatolojide, eklem ağrıları
  • Spor yaralanmaları

SELLÜLİT MEZOTERAPİSİ

Bölgesel zayıflama ve sellülit tedavisi için kullanılan yöntemde lipoliz yapıcı (yağ eritici) ilaçlar, dolaşım düzenleyici, tonus güçlendirici, sellülit giderici ilaçlar yaklaşık 2 cm ara ile sellülitli bölgeye enjekte edilir. 5 mm iğnelerle yapılan bu enjeksiyon sellülitin en geçerli tedavisidir. Yaklaşık 8-20 seans arasında devam eden mezoterapi seansları sellülitin derecesine göre yapılır.

Haftada 1 - 2 kez yapılan bu enjeksiyon yaklaşık 10 dk da tamamlanır. Tedavi süresince çok az ağrı hissedilir. Tedavi sonrası morarmalar çürümeler olabilir. Sellülit tedavisi tamamlandıktan sonra ikişer aylık aralarla tek seans mezoterapi, sellülitin tekrarlamaması açısından önemlidir. Bölgesel incelme amacıyla yapılan enjeksiyonlar ortalama 10 seanstır. 3 ayda bir kontrol edilmelidir.

Tedavi sırasında ve sonrasında kafeinli içeceklerden (çay, kahve, kola) soda ve tuzdan uzak durmalı, yağsız, şekersiz, posalı yiyeceklerden oluşan diyetler uygulanmalıdır. Hastalar içecek olarak bitki çaylarını tercih etmelidir. Tedavi sırasında ve sonrasında spor yapılıp, diyet uygulanmalı stresten kaçınılmalıdır. Günde yaklaşık 3 lt su tüketilmelidir.

Günde Yaklaşık 3 Litre Su Tüketin

SAÇ MEZOTERAPİSİ

Normal bir erişkinde tahmini toplam saç sayısı 120.000 - 150.000 dır. Bu cm2'ye 200 - 300 adet saç teli düşüyor demektir. Günde 50 - 100 adet saç telinin dökülmesi normaldir. Saç teli döküldüğünde sadece gövdesinde kopma olur. Saç kökü (follikül) yerinde kalır. Bu kökten yeniden saç teli oluşur. Saç dökülmesini durdurmak, varolan saçın kalitesini arttırmak ve yeni saç çıkışını aktif hale getirmek için belli periyotlarla saçlı deriye uygulanan bir tedavi şeklidir. Ortalama 10 seans yaklaşık 15 dakika sürecek şekilde, özel Mezoterapi iğnesi ve özel ilaç karışımları ile uygulanarak yapılmaktadır. Seanslar haftalık, 15'er günlük ve aylık periyotlar ile yapılır. Tüm dünyada saç dökülmesini önlemek amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Amaca uygun olarak seçilen ilaç karışımları, bölgesel olarak küçük dozlarda cilt içine verilir. Derinin orta tabakasında bulunan kılcal damar uçlarına ulaşan ilaç süratle etkisini gösterir. Bu yöntemin diğer klasik ilaç tedavilerine göre üstünlüğü; ilaçların küçük dozlarda bölgesel kullanılmasıdır. Dermis içine yapılan bu enjeksiyon, hücresel metabolizmayı uyarır ve dokuları canlandırmak için uygun zemin hazırlar. Önemi yan etki riskinin önemsiz sayılabilecek kadar az olması ve sonuçlarının etkili olmasıdır.

Alopecia Areata, Alopecia Totalis gibi Saçkıranlar, Androgenetik Alopecia (genetik erkek tipi saç dökülmesi).

Diffüz Alopecia (daha çok kadınlarda görülen saç dökülmesi) ve diğer tüm nedenlere bağlı saç dökülmeleri mezoterapi ile tedavi edilebilen alopesiler.

Diğer Yöntemlere Üstünlüğü: İlaçların bölgesel olarak küçük dozlarda verilmesi, yan etki riskini çok çok az olması, sonuçların hızlı etkili olmasıdır.

YÜZ MEZOTERAPİSİ

Yüzde cilt altına; hücre yenileyici, çeşitli vitamin ve mineraller, dolaşım düzenleyici ilaçlar, protein yapı taşları, gerektiğinde dolgu maddelerinden hazırlanan bir ilaç kombinasyonu enjekte edilir. Sarkmaları bir dereceye kadar önler, cildi canlandırmak, toparlamak, kırışıklıkları bir dereceye kadar düzeltmek ve ilerde oluşacak etkileri azaltmak için yapılır. Cilde canlı parlak bir görüntü kazandırır. Ortalama 3 - 6 seans uygulanır.

Okunma 226 defa Son Düzenlenme Pazartesi, 17 Nisan 2017 23:23
SO-EP Estetik Merkezi

Seyyid Burhanettin Bulvarı 51/A KAYSERİ             Telefon: +09 352 222 69 69             Fax: +09 352 222 99 69             bilgi@so-ep.com

Yorum eklemek için giriş yapın

Bilgilendirme

Estetik dünyasındaki güncel gelişmelerden haberdar olmak ister misiniz?

Sadece bilgilendirme amaçlı kullanılacaktır!

Çalışma Saatlerimiz

Pazartesi - Cuma